30 sij.

  • By czlogz
  • In Novosti
  • Comments Off

 

Memorijalna zbirka Jozo Kljaković tijekom 2019. godine obilježava 130. godina od rođenja i 50. godina od smrti Joze Kljakovića. S obzirom da je tekuća godina izuzetno važna za Zbirku Kljaković pripremili smo atraktivan program koji će se odvijati tijekom 2019. godine.  Programsku godinu započinjemo s programom Noć muzeja-Muzeji-inovacije i digitalna budućnost i za tu prigodu smo pripremili slijedeće:

  • Tijekom dana objaviti ćemo adresu nove responzivne stranice Memorijalne zbirke Jozo Kljaković, gdje će svi korisnici moći pronaći najvažnije informacije o Jozi Kljakoviću, fundusu zbirke, stalnom postavu i radu Zbirke Kljaković. Pri izradi web stranice veći dio muzejske  građe je digitaliziran i tako je postao dostupan svim korisnicima.
  • U 18 sati započeti ćemo program s projekcijom izabranih djela iz fundusa Zbirke Kljaković na pročelju kuće u kojoj se nalazi Memorijalna zbirka Jozo Kljaković na Rokovom perivoju 4
  • U 19 sati otvoriti će se izložba skulptura pod nazivom „Transparency“, Alane Kajfež u okviru stalnog postava zbirke
  • U 20 sati započeti ćemo s „Audio-Vizualnim Laboratorijem E-base-a“, koji će nastaviti ciklus predstavljanja svog autorskog albuma u trajanju od 45 minuta u prostoru Likovnog Centra u okviru Zbirke Kljaković.

Nakon službenog dijela programa predvidjeli smo vrijeme za druženje, ples uz DJ-a i razmjenu dojmova do 24 sata.

O izložbi: Transparency, Alane Kajfež

Ciklus od pet staklenih torza pod nazivom Transparency prikazuje odljeve stvarnih osoba iz autoričinog života. Koristeći  kiparsku tehniku fuzije stakla Alana prikazuje ljepotu, sklad i krhkost ženskog tijela. Krhkost i providnost staklenog ženskog torza koje nas razlomljeno u fraktale asocira na prolaznost života, ljepote, spokoja, svijetla i tame. Alana Kajfež, odnos prema tijelu izdiže od božanskog do krajnjeg sredstva kojim se postiže cilj istražujući njegova svojstva i mogućnosti. U suvremeno doba golo se tijelo i dalje smatra provokacijom, njegova prirodna ljepota svedena je na iskonsku goloću koja prema Kantu postaje „beskrajno neprimjetna, beskrajno lišena tajne.“ Međutim, goloća staklenih torza Alane Kajfež prikazuje  nepromjenjivu ljepotu ženskog tijela koje je oduvijek obavijeno velom tajni u očima umjetnika i promatrača za razliku od tijela koje je lišeno svake estetike, koje nema ljepote i uzvišenosti, već lebdi između živoga i umjetnoga odnosno života i umjetnosti.

 

Lidija Fištrek, kustosica izložbe i zbirke Kljaković