01 lip

INTERFERENCIJE
Autor koncepta i teksta, režija : Dora Gelo
Glume/izvode: Anja Zanjko, Domagoj Babić i Dora Gelo
Natuknice:
- Kazališna umjetnost dolazi u prostor likovne umjetnosti. Poštuje ga, koristi njegovu geometriju (neutralni prostor je pravokutnik, kipovi su postavljeni paralelno dijagonali prostora), transformira ga u prostor izvedbe. Ulazi oprezno, tekstom kojim opisuje doživljaj nekih fotografija iz prošlosti i prenosi ga u prostor. Događaju se interpolacije glume koja je organska, psihološki realna, mizanscen prirodan. Glumica preuzima opise, primjenjuje ih, daje im monološku formu. Scenografija je i izložak i sredstvo kazalištu.
- Prolaskom gl./izv. kroz neutralni prostor izmjenjuju se umjetnosti u prostoru izvedbe pa se u tom smislu događa i prijelaz iz izvođača lišenog bilo kakve interpretacije u glumca, da bi za vrijeme trajanja boravka glazbene umjetnosti u prostoru čak bili i samo ljudi u neutralnom prostoru. Glumac koji glumi lik, koji je u dijalošku formu izvučen iz fotografije, ponekad i u kodu likovne umjetnosti, kao izvođač, nosi naznake lika iz teksta (kazališni dio izvedbe).
- Tekst je priča o fragmentarnosti, prije svega asocijativna – priča čiju je razbijenu dramaturgiju pomalo teško obujmiti ako je cilj tražiti linearnu naraciju fabule. Nastao je iz opisa fotografija s interpoliranim dijalozima. Hrvoje koji je izišao iz jedne od fotografija ulazi u život dviju glumica i donosi razrješenje odnosa. U imaginaciji autora on se svojim poslom susreo s najgorom varijantom realnosti. Kada ga je ostavila žena napokon je pao na dno. Tu počinje njegov put i upravo na tom putu ulazi u život Sari i Mii. Sadašnjost i dijalozi/monolozi/slike unutar nje izrezani su kratkim isječcima iz prošlosti što otvara put jasnom paralelizmu sudbine likova i jasnoći njihovog susreta. Radnja se odvija u nadrealnom prostoru, prvenstveno duhovnom.
- Kao što glumci postaju izvođači u funkciji demonstracije likovne umjetnosti, kipovi glumcima postaju glumci da bi služili demonstraciji kazališne umjetnosti.
- Kad glazba uđe u prostor, ona ostaje i kad isteknu tonovi. Ostaje u pokretu, glasu ili paosjetu. Dobrovoljno se povlači u trenutku kad likovna poželi biti sama u svom prostoru, autorefleksivna, ali aktivna.
Interferencije se događaju: 1. na razini umjetnosti (likovna, kazališna, glazbena), 2. na razini izvedbe u samom čovjeku (glumac, izvođač), 3. na razini teksta (naracija, dijalog).
Sve razine se međusobno podržavaju i doprinose. Jednakopravna kohabitacija triju umjetnosti. Forma i sadržaj se nadopunjavaju i međusobno izgrađuju kao i likovi kazališnog dijela izvedbe – zbog izvanjskih utjecaja pokreću se unutarnji procesi što dovodi do nenasilne, izabrane promjene. Događa se obogaćenje. Ostaje pitanje glazbe i treba li joj nešto što će ju obogatiti.
DATUMI: 10., 11. i 12.06. 2014. 21 sat
MJESTO: CENTAR ZA LIKOVNI ODGOJ GRADA ZAGREBA, ROKOV PERIVOJ 4
NAPOMENA: ZBOG OGRANIČENOSTI MJESTA ZA GLEDATELJE POTREBNO JE NAJAVITI SVOJ DOLAZAK NAJKASNIJE DO 8. 06. NA MAIL doragelo@gmail.com